
Wil jij alle voordelen van SEO weten?
Elk bedrijf moet investeren in zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is het proces van het optimaliseren van jou website om het organische verkeer van zoekmachines te maximaliseren. De toonaangevende zoekmachines zijn Google, YouTube, Bing en Yahoo.
Deze blog is een waarschuwing voor iedereen die geen effectieve SEO-strategie heeft. Je maakt een grote fout door geen gebruik te maken van alle onderstaande SEO-voordelen. Je maakt geen optimaal gebruikt van je website op dit moment.. Hier is waarom:
1. Er zijn mensen die op zoek zijn naar jouw producten of diensten via zoekmachines.
Er zijn meer dan 2 miljard mensen online. 93% van de online activiteiten start op een zoekmachine. Er zijn 40.000 zoekopdrachten per seconde en 3,5 miljard zoekopdrachten per dag. Er zijn miljoenen mogelijkheden voor jouw bedrijf om gevonden te worden op zoekmachines. Een van de belangrijkste voordelen van SEO is dat alle klanten dagelijks gebruik maken van zoekmachines.
2. SEO trekt kwaliteitsverkeer aan.
Het verkeer op zoekmachines is het beste verkeer. Waarom? Omdat mensen eigenlijk op zoek zijn naar het probleem dat je oplost. Je kunt het verkeer naar jouw bedrijf “trekken”. Je hoeft geen advertenties te “pushen” om mensen te overtuigen om te kopen. Het zoekverkeer is al geïnteresseerd in jouw producten en diensten. Dit is de reden waarom de SEO-industrie 65 miljard euro waard is!
3. SEO verkeer is meer kans om te converteren.
SEO-verkeer zal eerder converteren dan andere bronnen van verkeer. In feite heeft zoekverkeer de beste conversiepercentages voor de meeste websites. Door jezelf te positioneren op zoekmachines, positioneer je jouw bedrijf om meer conversies te winnen.
4. SEO verhoogt de verkoop en leads.
SEO is geen mythe. Je verhoogt jouw leads en sales als je een levensvatbaar product of dienst aanbiedt. Een klein bedrijf kan veel waarde generen door gebruik te maken van SEO. Je moet echter wel investeren in de beste SEO-strategie. Met een winnende SEO-campagne is jouw bedrijf op weg naar hogere conversies.
5. SEO kan uw kosten per aanwinst verlagen.
Een ander voordeel van SEO is dat het “gratis” is. Het is veel goedkoper dan reclame om klanten te werven. De enige kosten in SEO zijn de kosten om het beste SEO-bedrijf in te huren. Tenzij jij ervaring hebt met websitecodering en Google-algoritmen, heb je een SEO-bedrijf of -bureau nodig om jouw rankings te laten groeien en de vruchten te plukken van SEO.
6. SEO houdt geen betaalde reclame in.
Je hoeft niet te adverteren als je een sterk SEO-standpunt hebt. Je kunt jouw websiteverkeer verhogen zonder dat je per klik hoeft te betalen. Een effectieve SEO-strategie kan jou helpen uw reclame-dollars terug te schroeven en te investeren in efficiëntere gebieden.
7. Top SEO rankings biedt 24/7 promotie.
SEO is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar. Het slaapt niet. Ja, dat is weer een van de voordelen van SEO. Je ranglijst verdwijnt niet van de ene op de andere dag. Je kunt jouw websiteverkeer de hele dag door verhogen, elke dag. Als je eenmaal hoog in de zoekmachines staat, zullen ze je bedrijf promoten terwijl je slaapt.
8. SEO bouwt vertrouwen en geloofwaardigheid op.
Mensen vertrouwen Google. Ze gebruiken het elke dag om te vinden wat ze zoeken. Door hoog te scoren in de zoekmachines zal jouw bedrijf vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen bij jouw publiek. In feite staat 37% van de zoekmachineklikken op de eerste organische lijst.
9. SEO is een lange termijn strategie.
SEO is een langetermijnstrategie. Het kan 6-12 maanden duren om een optimale ranking te zien. Echter, net zoals het tijd kost om hoger in de ranking te komen, kost het tijd om lager in de ranking te komen. Als je eenmaal in de hoogste posities bent geplaatst, ga je zelden meer naar beneden. De enige reden waarom dit zou veranderen is door de stijgende SEO concurrentie of door veranderingen in het Google-algoritme.
10. SEO zorgt dat jouw klanten beter geïnformeerd zijn.
Jouw klanten gebruiken zoekmachines om onderzoek te doen. Ze gebruiken hun bevindingen om hen te helpen geïnformeerde beslissingen te nemen over de beschikbare opties. Hoge SEO-rankings stellen jou in staat om potentiële klanten te informeren. Dit bouwt indirect vertrouwen op, maar het belangrijkste is dat het hen helpt om een geïnformeerde beslissing te nemen.
11. SEO beïnvloedt aankoopbeslissingen.
SEO heeft grote invloed op de aankoopbeslissingen. Dit komt door het ontwikkelde vertrouwen en de geloofwaardigheid die in onze vorige punten zijn genoemd. Gebruik SEO om uw conversies te verbeteren door de aankoopbeslissingen van de mensen op het web aanzienlijk te beïnvloeden.
12. SEO verhoogt jouw naamsbekendheid en eigenwaarde.
Naast conversies zal SEO ook uw merkwaarde opbouwen. Met andere woorden, SEO zal mensen helpen om zich bewust te worden van jouw merk. Bewustwording is belangrijk omdat uw websitebezoekers niet altijd klaar zijn om te kopen. Echter, door bewust te zijn van uw aanbod, kunnen ze in de nabije toekomst wel aankopen doen.
13. SEO ontvangt 90% meer clicks dan advertenties.
SEO troeft betaalde reclame. Dit komt omdat organische SEO-lijsten 90% van de kliks ontvangen. Veel gebruikers van zoekmachines hebben de neiging om betaalde advertenties over te slaan. Dit is waarschijnlijk te wijten aan hun vertrouwen in het algoritme van Google. Door te investeren in SEO krijg je waarschijnlijk meer verkeer dan de adverteerders op dezelfde zoekwoorden.
14. SEO kan jouw websiteverwijzingen verhogen.
Een van de voordelen van SEO is dat het de doorverwijzingen naar jouw website zal verhogen. Je krijgt meer websiteverwijzingen van zoekmachines. Bovendien zullen jouw websitebezoekers je website waarschijnlijk doorverwijzen naar hun vrienden. Een sterke SEO-aanwezigheid zorgt ervoor dat u meer referrals krijgt, letterlijk en figuurlijk!
15. SEO is meetbaar.
SEO is meetbaar. Je kunt jouw conversies en de bron van de conversies meten. U kunt ook het verloop van uw website rankings en organisch verkeer meten. Met de juiste tools (of een SEO-bedrijf) kun je meten welke zoekwoorden het meest waardevol zijn voor jouw bedrijf.
16. SEO drijft de offline verkoop aan.
Doen jouw klanten online onderzoek voordat ze je winkel bezoeken? Natuurlijk doen ze dat! Omdat de meeste mensen hun onderzoek online doen, stimuleert SEO ook de offline verkoop. Dit komt omdat ze gebruik maken van zoekmachines om hun onderzoek te doen, maar kunnen jouw winkel bezoeken of een telefoontje plegen om jouw producten daadwerkelijk te kopen. Daarom levert SEO een belangrijke bijdrage aan het stimuleren van de offline verkoop.
17. SEO is kosteneffectiever dan betaalde reclame
SEO is kosteneffectiever dan betaalde reclame. In feite is de gemiddelde CPC (Cost Per Click), rekening houdend met alle industrieën is €1,91. Waarom geld uitgeven voor een pagina te zien als je je weg naar boven kunt werken in de organische zoekresultaten door het gebruik van effectieve SEO?
Als je eenmaal hoog in de zoekmachines staat, hoef je niet meer te betalen voor klikken van zoekmachines. Je hoeft je ook geen zorgen meer te maken over je advertentiebudget. Pauzeer deze advertenties en laat SEO meer resultaten opleveren!
18. SEO kan kleinere bedrijven een voorsprong geven op grotere bedrijven!
Als je een klein bedrijf hebt, kan het moeilijk zijn om grotere concurrenten in Adwords te overtreffen. Echter, een effectieve SEO-strategie kan jouw manier zijn om een hogere ranking te krijgen. Terwijl grotere bedrijven vertrouwen op reclame, kun jij vertrouwen op een slimme SEO-strategie om in de achterdeur te gaan om klanten te werven.
19. SEO zal jou helpen om marktaandeel te winnen!
Marktaandeel winnen door op de eerste plaats te staan. Als jij de eerste optie bent, zullen jouw klanten nooit op de hoogte zijn van de honderden alternatieven. Tenzij ze naar pagina 10 van Google scrollen. We weten echter dat dat niet zal gebeuren. Waarom? Omdat 75% van de gebruikers nooit langs de eerste pagina van de zoekresultaten scrollen.
20. SEO verhoogt de waarde van jouw bedrijf.
Een ander opvallend voordeel van SEO is dat jouw bedrijf waardevoller wordt naarmate het in de SEO-ranking stijgt. Als je in de markt bent om jouw bedrijf te verkopen, zullen veel kopers sterke SEO-ranglijsten vinden als een waardevol immaterieel goed. Dit is waarschijnlijk omdat SEO-ranglijsten de neiging hebben om hun waarde te behouden en in stand te houden door de jaren heen.
21. SEO integreert al jouw online marketing activiteiten.
SEO is online marketing. Alle online marketing activiteiten kunnen we op een of andere manier toe schrijven aan jouw SEO rankings. Web design, content marketing, social media marketing diensten, en online reclame beïnvloeden de SEO van jouw bedrijf.
23. SEO is de beste PR-strategie.
SEO is de nieuwe “PR” strategie. Het maakt PR zinvol. Om hoog in de zoekmachines te kunnen scoren, moet je beschikken over kwaliteitsbacklinks. Backlinks zijn links van externe websites die naar jouw website linken. Hoe meer je hebt, hoe relevanter jouw website is. Hoe relevanter de website is, des te hoger jij scoort. Het verwerven van kwaliteitsbacklinks kan publiciteit vereisen. Hoe meer publiciteit jouw bedrijf heeft, hoe meer backlink mogelijkheden jij hebt. De twee werken hand in hand.
24. SEO verbetert de click-through-rate van jouw website.
Een hoge SEO-ranking zal de click-through-rate van uw website verbeteren. Of andersom. U moet een hoge click-through-rate hebben om uw SEO te verbeteren. Click-through-rate is het aantal mensen dat op jouw website klikt gedeeld door het aantal mensen dat jij bereikt hebt.
De voordelen van SEO zijn eindeloos. SEO is de slimste marketing investering die je kunt doen. Het is een langtermijnvoordeel voor jouw bedrijf. Het genereert verkeer, leads en verkoop. Het vereist geen reclame. Zoek eens naar jouw bedrijf en kijk wat jouw ranking is? Sta je wel op pagina 1? Laat het ons weten! We helpen je graag naar de top!